מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    רואה חשבון לעמותה ומלכ"ר

    עמותות שמגלגלות מחזור כספי של מעל לחצי מיליון ש"ח בשנה מתבקשות למנות רואה חשבון שיפקח על ענייניהן. בין תחומי העיסוק של רואה החשבון הם הנהלת החשבונות,ֶ הייצוג מול גופי מס וממשלה, כמו גם ההכנה, העריכה וההגשה של הדוחות הכספיים וכיוצא בזה, בהתאם לתקנות שונות.

     

    כאשר עמותות לא מגיעות למחזור כספי שנתי שכזה, הן אינן מתבקשות למנות רואה חשבון מטעמן, באופן רשמי ועל פי חוק. במקרה שכזה, הן יכולות להסתפק במנהל חשבונות, או פשוט באי אילו אנשים במבנה הארגוני של העמותה או מחוצה לה, שיכולים לתמוך ולעזור עם הנהלת החשבונות. הדבר, למעשה מפצל את תחום הנהלת החשבונות וראיית החשבון במבנה העמותה לכמה תתי-תחומים, אשר על כל אחד מהם אחראים אנשים שונים, לעתים.

     

    זה יכול להיות נהדר אם זה עובד טוב, אם האנשים הללו יודעים ומבינים את תפקידם. אך אם הפידבק שמתקבל מרשויות המס והרשויות הממשלתיות השונות, שלא מולאו אי אילו סעיפים בהגשות מסמכים כאלו ואחרים – ייתכן שיש פה עניין לפתור. בייחוד, שהגשה נכונה של מסמכים ואישור תהליכים הם אבן היסוד החוקתית של פעילות חוקית בתחומי מדינת ישראל, של עמותות בתחומה. הרי בלי "אישור ניהול תקין", לדוגמה, אין אישור חוקי לפעול במדינת ישראל  – לכן היכולת להגיש מסמכים, לפתוח ולסיים תהליכים מנהלתיים ובירוקרטיים בהתאם – היא היכולת לייצב ולקיים את הפעילות החוקית של העמותה,

     

    רואה חשבון לעמותה, גם אם אינו מינוי שמתבקש על פי חוק – מכיר את כלל התהליכים, הבקשות, האישורים, המסמכים, החוקים והתקנות השונות המתבקשות על פי חוק. אין צורך לנחש או למצוא מי יכול לעזור. רואה חשבון יכול להכיר את הארגון, העמותה והמלכ"ר, לרזיו ונבכיו החל משלב הנהלת החשבונות הראשוני ועד להגשת הדוח הכספי הסופי, המתבקש.

     

    כיצד בוחרים רואה חשבון לעמותה ומלכ"ר?

     

    ראשית כל מחליטים, מה הוא סדר העדיפויות?

     

    האם אנחנו עושים זאת כי החוק מבקש, או כי אנחנו רוצים לתמוך את הפעילות הארגונית של המלכ"ר ו/או העמותה שלנו?

     

    במידה ואנחנו עושים זאת כי אנחנו רוצים בעל מקצוע שיסייע בפעילות השוטפת של המלכ"ר והעמותה שלנו ויכוון את פעילותה וייעץ להנהגתה על פי תקנות וחוקים ממשלתיים הקשורים לפעילותה החוקית, אנחנו יכולים להתחשב בניסיון שרואה החשבון שאנחנו רוצים לבחור בו – מגיע עימו. האם לרואה החשבון יש ניסיון בתחום העמותות והמלכ"ר? האם יש לו הבנה עמוקה של תהליכים חוקיים והתנהלות מול גופים אחראיים? האם רואה החשבון מגיע עם המלצות מאנשים שאנחנו מעוניינים להקשיב להם? איך רואה החשבון הזה נשמע לנו?

     

    כשזהו סדר החשיבה שלנו, אנחנו חושבים על התרומה של שירותיו לעמותה שלנו. כי היכולות של רואה חשבון יכולות לתרום להתנהלות החוקית והארגונית של עמותה, בהתאם ליכולותיו והבנותיו של רזי המקצוע שלו בהיבט של עמותות ומלכ"ר.

     

    כשיש לנו רואה חשבון בעמותה יש לנו דרך יעילה יותר להתנהל מול גופים ממשלתיים כמו רשם העמותות ורשויות המס כמו מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ. הסיבה לכך היא שאנחנו למעשה מציגים להן דוחות כספיים, שכעת רואה החשבון של העמותה יכול להכין, לערוך ולנסח עבורנו.

    מחשבון לעמותה

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל