מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    קבלת תרומות לעמותה ללא הסתבכות

    קבלת תרומות לעמותה נבדקת בקפידה בביקורת עומק. כיצד תוכל כמנהל עמותה לקבל תרומות באופן תקין? מה תעשה כאשר תורם מבקש להישאר אלמוני? כיצד תרשום נכון תרומה בגובה של יותר מ-20,000 ₪ מתורם אלמוני במאזן העמותה?

    לא פעם אנו עדים לכל מיני בעיות סביב תרומות לעמותות. אחת הבולטות שבהן היא ההתנגשות עם החובה לשקיפות, והתקנה המורה על רישום ספציפי של תרומה מעל לגובה של 20,000 ₪, ומה ניתן לעשות כשאדם מבקש לתרום לעמותה בעילום שם? בעיה זו עולה פעם אחר פעם ועלולה לעורר חשדות אצל מבצעי הביקורת בעמותה בכל הקשור לניהול הספרים ורישומי התרומות במאזן העמותה.

    מה חשוב לעשות על מנת לבצע רישום תרומות במאזן העמותה בכלל, ורישום תרומות בעילום שם בפרט ?

    • ראשית, העמותה חייבת לנהל פנקס תורמים פנימי, ולרשום בו את כל הנכסים (לרבות כספים) אשר קיבלה כתרומה או כמתנה. חייבים להקפיד על רישום שם התורם, תיאור הנכס שהתקבל וכן מועד  קבלתו. פנקס התרומות הפנימי חייב להיות גלוי ופתוח לעיון חברי הוועד המנהל, בודקים מטעם רשם העמותות, נציבות רשות המיסים וגופים אחרים אשר הואצלה עליהם סמכות לבדוק את מסמכי העמותה.
    • עמותה רשאית שלא לרשום בדו"ח הכספי שלה שם של תורם אשר ביקש לתרום בעילום שם אם סכום התרומה אינו עולה על הסכום המירבי אשר קבע השר, דבר שנבדק בקפדנות בביקורת עומק. במקרה של חריגה מהקבוע בתקנות נדרש אישורו המיוחד של רשם העמותות שלא לציין את שם התורם על פי הליכים ונהלים אשר קבע השר.
    • נכון להיום, הסכום המרבי שנקבע בתקנות לרישום תרומה ללא ציון שם התורם הוא 20,000 ₪ לשנה.
    • לרשם העמותות ניתנה סמכות ייחודית לתת לעמותה פטור מציון שם של תורם, למרות שסכום תרומתו הינו מעל 20,000 ₪ לשנה, אם שוכנע כי הדבר מוצדק בנסיבות העניין.
    • על מנת לקבל את אישורו של רשם העמותות נדרשת עמותה להגיש בקשה מיוחדת ומנומקת בכתב, ובה מפורטים: שם התורם, מספר זהותו, מענו, סכום התרומה, ונימוק הולם לפיו נדרש חיסיון שמו.
    גיוס תרומות לעמותה

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל