מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    דוח מילולי לעמותה

    ביצוע דוח מילולי לעמותה הנו חובה – בהתאם לתיקון מספר 10 בחוק העמותות. במקרים בהם העמותה איננה עומד בהנחיות השונות של עדכון הדוח המילולי, היא תתקשה לקבל את האישורים הדרושים להמשך דרכה. מעוניינים למלא כראוי את הדוח המילולי? זקוקים להדרכה ולייעוץ בכל הנוגע לניהול תקין של עמותה? צרו קשר עוד היום עם המרכז לניהול עמותות. צוות המרכז יעניק לכם את הייעוץ המקיף ביותר – החל מהכנת הדוח המילולי והגשתו, שירותי הנהלת חשבונות ועד גיבוש אסטרטגיה פיננסית ועסקית.

    דוח מילולי לעמותה: על דוח לזה לכלול?

    צמצום הפערים בחברה דורשים רצון טוב, יכולות ניהול ובעיקר – דאגה לזולת. כך, נוכל כולנו ליצור חברה שוויונית ואכפתית. אחת הדרכים הנפוצות לשם כך כוללת את הקמתה של עמותה חדשה; ארגון ללא מטרות רווח בעל מטרות ויעדים מגובשים וברורים. עם זאת, תהליך הקמת העמותה ורישומה הנו תהליך ראשון בלבד. לאחר השלמת משימה זו, על מייסדי העמותה או נושאי משרה אחרים לבצע את הפעולה הבאה: עדכון דוח מילולי לעמותה.

    למה הכוונה בדוח מילולי? מטרתו של דוח היא, בראש ובראשונה, לדאוג לשקיפות העמותה מול הגורמים הרלוונטיים. דוח מילולי זה יכלול, בין היתר, את מוסדותיה השונים של העמותה, ביצוע עסקת מקרקעין, דיווח מלא על גיוס תרומות ועלותן ועוד. כמו כן, נוספו חידושים אותם יש לדווח במסגרת הדוח המילולי; חידושים הכוללים, לדוגמה, את קיומם של קרובי משפחה הנושאים משרה כמו גם את סכומי השכר שהם מרוויחים.

    דגשים נוספים וחשובים לא פחות אותם יש לציין בדוח כוללים את הנקודות הבאות: הצגת פעילותה העיקרית של העמותה, כיצד פעלה העמותה כדי לקדם את מטרותיה ויעדיה השונים וכיצד השתמשה בכספי התרומות שקיבלה.

    סטנדרט עבודה גבוה

    על עמותות וארגונים ללא מטרות רווח להתנהל בשקיפות. כיצד? על ידי מילוי דוח מילולי. כדי למלא דוח באופן המדויק והמלא ביותר, אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות. מרכז זה מתמחה בליווי וייעוץ לעמותות – תוך שמירה על סטנדרט עבודה גבוה.

    עפ"י סעיף 37(א) לחוק העמותות, נדרשת עמותה להגיש דוח המילולי לרשם העמותות כחלק מהמסמכים הנדרשים להגשה על בסיס שנתי לרשם העמותות בצירוף לדו"ח השנתי.

    מטרת הדו"ח המילולי

    מטרת הדו"ח המילולי הנה לספק לרשם העמותות תוספת מידע לגבי פעילות העמותה. מידע זה אינו ניתן להבנה רק מהתבוננות בדוחות הכספיים בלבד ולכן, על מנת להשלים את המידע החסר בדוחות הכספיים ולתת לרשם העמותות תמונה מקיפה יותר על כל המתרחש בעמותה, נדרשת כל עמותה להגיש במקביל לדו"ח הכספי  גם דו"ח מילולי.

     אחריות נושאי משרה בעמותה לדו"ח המילולי

    חשוב להדגיש כי הוראות תיקון 10 לחוק העמותות מטילות אחריות ישירה על חברי הועד המנהל של העמותה לכתיבת הדו"ח. הדבר נובע מתוך מחשבה שהועד המנהל הוא הוא הגורם שחייב להיות בקיא בפעילות העמותה, להבדיל ממוסדותיה האחרים של העמותה שלא חלה עליהם חובת בקיאות שכזו בכל נבכי פעילות העמותה.

     מה חייב הדו"ח המילולי לכלול?

    1. הדו"ח המילולי חייב לכלול את תיאור הפעילות העיקרית של העמותה.

    2. מה עשתה העמותה באופן ספציפי על מנת לקדם את מטרותיה הציבוריות במהלך השנה הכספית שאליה מתייחס הדוח תוך התייחסות לעלויות הפעילות השוטפת וציון סכומים מקבילים לדוחות הכספיים שמוגשים יחד עם דוח זה.

    3. האם קיימים תאגידים קשורים לעמותה וכן שירותים שונים שניתנו לעמותה ואשר היוו חלק מרכזי בפעילותה. על הדיווח לכלול את פרטי הספקים, השירותים שניתנו וההיקפים הכספיים שלהם, כיצד השתמשה העמותה בכספי התרומות אשר ניתנו לה ומה היו העלויות לגיוס תרומות אלו.

    4.  בדו"ח, צריך להיות מפורט המבנה הארגוני של העמותה, תוך כדי ציון מוסדותיה של העמותה, פרטי החברים, נושאי משרה בעמותה, וכדומה…

    5. העברות כספים או נכסים ללא תמורה מהעמותה ואליה באופן שאינו מהווה חלק מהפעילות רגילה של  העמותה.

    6. יש לדווח על עסקאות מקרקעין שבוצעו ע"י העמותה  ועסקאות עם  צדדים קשורים לעמותה, המלצות לשיפורים ותיקונים לליקויים מהותיים, אירועים חריגים, פריסה גאוגרפית של פעילות העמותה וסניפיה וכל מה שקשור לאופן פעילות העמותה.

    לאחר כתיבת הדוח המילולי ע"י הועד המנהל, על ועדת הביקורת של העמותה לבחון אותו ולהביאו בפני האספה הכללית של העמותה לאישור – אגב המלצתה של וועדת הביקורת.

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל