בס"ד
קבלה בעמותה, כיצד רושמים? ומתי?
ראשית יש לזכור שחובה לרשום קבלה באופן מיידי בעת קבלת התרומה.
בנוסף:
- יש להוציא שובר קבלה על כל תקבול בנפרד.
- יש להחזיק 2 פנקסים נפרדים , ולשניהם יהיה מספר עוקב נפרד.
- פנקס אחד יהיה לקבלת תרומות ובו ירשם " קבלה תרומה" עם הדגשה במילה תרומה.
- פנקס שני יהיה לשאר התקבולים כגון נתינת שירותים בעמותה, ובו ירשם " קבלה" בנפרד.
- במידה והעמותה קיבלה אישור מס הכנסה לפי סעיף 46 א' יש צורך להדפיס את המילים "למוסד אישור לפי סעיף 46 לפקודה" בקבלה תרומה.
- תרומות בשווי כסף יירשמו גם בספר הקופה. ויש לדאוג לתיעוד של שם התורם, תאריך קבלת התרומה,
- במידה והעמותה קיבלה העברה כספית או הו"ק ישירות לחשבן הבנק של העמותה, אין חובה להוציא קבלה במידה ומתנהלת בעמותה הנהלת חשבונות כפולה, בכל אופן אנו ממליצים גם להוציא קבלה.
- יש להיזהר שהפרטים הבאים יהיו רשומים בקבלה.
- שם ומספר העמותה.
- מספר הקבלה העוקב.
- תאריך קבלת התרומה.
- שם התורם ומענו.
- מט"ח/ ₪
- מהות התקבול ( תרומה או שכ"ל וכיו"ב )
- במידה ושיק פרטי השיק
- חתימת המקבל