מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    העברת כספים או נכסים בין עמותות

    העברת כספים בין עמותה לעמותה לצורך מתן הלוואות, או לצורכי שימוש שוטף והעברת נכסים בין עמותות הינו דבר אסור. מהם בכל זאת האפשרויות העומדות בפני עמותה הרוצה לבצע העברת כספים לעמותה אחרת?

    העברת כספים  או נכסים בין עמותה אחת לחברתה – הינה אחת מהפעולות אשר נבדקות ביסודיות רבה בשעת ביקורת. אולם, לעיתים עולה צורך לבצע העברת כספים או נכסים בין העמותות, לצורך הלוואה. מה ניתן לעשות כדי שהעברת הכספים בין העמותה לעמותה אחרת תעמוד במגבלות החוק ועל מה עליכם להקפיד כדי שהעברת הכספים לעמותה אחרת תהיה תקינה? כדי לעמוד בכללי המנהל התקין, ולוודא שהעברת הכספים מתוך העמותה נעשית על פי חוק, חשוב להקפיד על מספר כללים בסיסיים:

    • ראשית, צריך לבחון האם ניתן לראות בהעברה שמתבצעת כי היא מתיישבת באופן סביר עם נוסח מטרותיה הרשומות של העמותה אשר אליה צריכים להיות מועברים הכספים.
    • הכספים או הנכסים אשר נשואי ההעברה בין עמותה לעמותה, צריכים להיות מועברים לתאגיד עם מטרות דומות.
    • התאגיד מקבל העברת הכספים אינו כמובן תאגיד שפועל למטרות רווח, ואינו רשאי לחלק את הרווחים לגורמים פרטיים, גם בשעת פירוק.
    • על העמותה המעבירה ליידע מבעוד יום את התורמים על העובדה כי היא עומדת להעביר את נכסיה לעמותה אחרת.
    • במצב בו מועבר נכס אשר יש בו כדי להשפיע באופן מהותי על פעילות העמותה, יובא הדבר לאישור האסיפה הכללית לפני ביצוע ההעברה. בכל מקרה אחר מספיקה החלטה של הועד המנהל של העמותה המעבירה.
    • העמותה המעבירה תקיים פיקוח סביר על השימוש בנכסים שהועברו.
    • התאגיד המקבל מחזיק באישור ניהול תקין תקף.
    • הן העמותה המעבירה והן העמותה המקבלת  חייבות לתת שקיפות לפעולות מעין אלו באופן ברור ובולט בדוחות המילוליים שלהן.
    • יתקיים הסכם הלוואה בין שתי העמותות אשר יכלול הסכם הלוואה תנאי ריבית, ביטחונות ומועדי פירעון.
    • יוסדרו ביטחונות סבירים לצורך ביצוע הפעולה.
    • כללים אלו אינם מבטלים את כללי החשב בכללי בכל הנוגע להעברת כספים בין עמותות במקרה שהעמותות נתמכות ע"י המדינה, וכן על עמותות שיש להם 46 עמותות אלו צריכות לפעול על פי הוראות רשות המיסים בעניין.
    גיוס תרומות לעמותה שלך

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל