מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

    מאשר קבלת עדכונים במייל

    כיצד תקבל מהבנק הלוואות כעמותה ומה הבנק ידרוש ממך כדי לתת אשראי?

    סדרת המאמרים הבאה אשר תעסוק בכיצד חושב הבנק, כיצד הוא מסתכל על דברים, כיצד הוא מקבל החלטות וכיצד תוכל בסופו של דבר כמנהל עמותה , לצאת נשכר ולקבל אשראי מהבנק- תופץ באופן סדיר בשבועות הקרובים.

    למרות שכולכם כאמור מנהלים עמותות, הבנק מתייחס אליכם כעסק לכל דבר ובהרבה מאוד מקרים, עסק שלא מתפקד נכון באופן כלכלי.

    קיימים הבדלי גישות מהותיים, בהסתכלות של בנקאי למנהל עמותה.

    להלן, אביא מספר דוגמאות לכוונתי:

    בנקאי, מחפש יציבות בחייו. הוא מסתכל על כלל הדברים הקורים בעולם מנקודת מבט יציבה מה נכנס באופן וודאי לחשבון הבנק, מה ההכנסות הקבועות היציבות והוודאיות וכן הלאה.

    לעומתו, מנהל עמותה מתמודד כל יום במהלך כל השנה עם שינויים וחוסר וודאות בחייו. כך הוא אינו יודע אף פעם מתי תגיע תרומה, מתי יכנס כסף מהמתקצב, מתי הנהנים משירותי העמותה יפרעו את חובם לעמותה וכן הלאה.

    מערכת הלחצים המופעלת על הבנקאי היא מערכת קפדנית אשר עוקבים אחריה מנהלי המרחב, המחוז וכן הלאה. כל חריגה בחשבון הבנק מקפיצה לא רק את מנהל הסניף והפקיד מולו עובד מנהל העמותה, אלא באופן כללי את מנהלי המרחב. החשבון עולה על דו"חות סטטיסטיים אצל אנשים שונים במקומות רחוקים פיזית מסניף הבנק בו מתנהל חשבון העמותה, ובסופו של יום גם בדו"חותיו של בנק ישראל אשר את תפקידו נסביר במאמרים הבאים. מה שאומר שהלחץ המופעל על מנהל הסניף בו מתנהל חשבון העמותה הינו לחץ אדיר.

    מנגד, מנהל העמותה , מחזיק בציפיות גבוהות מהבנק שלו. כך לדוגמא הוא מצפה שהבנק יכבד צ´קים שהוא נתן אף אם יש חריגה בחשבון ושהבנק יבין את מצבו ואת המציאות הנוראית בה נמצאות עמותות וכן את חוסר הוודאות שבחייהם ויכבד את כל ההורדות, הוא מצפה שפקידי הבנק לא יתקשרו אליו, לא ילחיצו אותו ולא יעשו שום דבר שיפגע בו.

    מתוקף כל מה שכתבנו עד כה, עולה כנגזרת ישירה כי התקשורת הבין-אישית בניהול משא ומתן מול הבנק הינה זו אשר תקבע בסופו של יום עד כמה סניף הבנק שלכם ילך לקראתכם וייתן לכם, או מנגד יפעל על מנת לצמצמם את הפעילות בחשבונכם במטרה להפחית את מסגרות האשראי ולהפוך את חשבונכם לחשבון מוגבל.

    כידוע, בעניין זה, התקשורת אשר מנהל העמותה מקיים עם סניף הבנק היא לא עם התאגיד עצמו, אלא עם האנשים שנמצאים בו. ולכן אחד הדברים החשובים ביותר בעניין זה הוא להבין כי כימיה טובה ותקשורת נכונה עם מנהלי סניף הבנק והפקידים, היא אשר נותנת משקל מכריע וחשוב בקשר בין הבנק לבין העמותה.

    במסגרת תקשורת זו, חשוב מאוד לבנות אמון הדדי, ובכלל זה אסור בשום אופן להפתיע את פקידי הבנק בחריגות בלתי צפויות או בדברים אחרים.

    בנקאים לא אוהבת הפתעות!

    יש לעבוד מולם בשקיפות מלאה, להסביר להם מה אנו מתכננים לעשות, ולהראות ניירת ומסמכים כפי הנדרש.

    במסגרת ניהול תקשורת נכונה, יש לנהל משא ומתן מעמדת כוח ולא מעמדת נחיתות מול הבנק. הכוונה לא לבוא בגישה תובענית ולדבר לבנקאי באופן מפחיד, אלא עמדת כוח הכוונה להפגין שליטה במצב, להראות נכסים, בטחונות ככל שקיימים, הישגים וכד´. דברים אלה יקנו את ליבו של הבנקאי.

    אם אמרנו קודם שאנו מסתכלים על הבנק מזווית ראיה של מנהלי העמותה, אלו הדברים שבסופו של יום יגרמו לכך שהבנקאי יבין את צרכי העמותה מבחינה פיננסית.

    בנקאים כפי הידוע הם גם אנשים ולכן מאוד מומלץ לעבוד מול בנקאי נוח וגמיש.

    העמותה מזווית הראייה של הבנקאי:

    הבנקאי מעוניין לראות את שליטת מנהלי העמותה, שידברו במספרים ספציפיים או בתאריכים ספציפיים ולא ישלחו לכל עבר האשמות כלליות אשר מסבירות את המצב בו נמצאת העמותה.

    משכך, חייבת העמותה להפגין שליטה מלאה בניהול הפיננסי והנתונים. הבנק מצפה שניהול חשבון הבנק של העמותה יתנהל ע"פ תזרים ולא ע"פ תחושות בטן וכתיבות צ´קים ספונטאניות.

    הבנק מעוניין לראות חוסן פיננסי של העמותה, ואף ובעיקר חוסן פיננסי של הבעלים/האנשים אשר מורשים לחתום בשם העמותה, אותם באותיות הקטנות מחתים הבנק על ערבות אישית על חשבון העמותה ברוב המקרים בהם נתקלתי.

    יש להראות לבנקאי מה כושר ההחזר של העמותה, וכן צמיחה מבוקרת של הפעילות הכלכלית של העמותה, מכיוון שחשבון הבנק של העמותה הינו במידה מסוימת הראי של התנהלות העמותה.

    מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

      מאשר קבלת עדכונים במייל

      להעניק שירות איכותי

      ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

      לחתור לעתיד טוב יותר

      רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

      לבצע את המשימה כהלכה

      תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

      צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

      פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

        מאשר קבלת עדכונים במייל

        חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל