מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

הכול על ביקורת עומק חלק ב´

במאמרים הבאים, נעבור על נושאים בהם בביקורת העומק תיבחן העמותה.

ראשית, המוקדים הנבדקים יהיו:

  1. ניהול משק הכספים בעמותה.
  2. הוצאות השכר בעמותה.
  3. מוסדות העמותה ומטרותיה.

על מנת לבדוק את מוקדי הביקורת המבקר יבקש:

  1. מסמכים סטטוריים כגון : פרוטוקלים, דוחות מילוליים, ת"ז של חברי העמותה, תקנון העמותה.
  2. נתונים השייכים לניהול השוטף כגון : תלושי שכר , שמות עובדים, מערכת שעות.
  3. מסמכים חשבונאיים : דוחות תמחיר, מסמכים מהבנק.
  4. תצהירים: בעניין מקבלי שכר, העדר תביעות, תרומות.

הפרטים הנבדקים בניהול משק הכספים בעמותה יהיו:

  1. בדיקת קיומו של תקציב מסודר לתכנון ההוצאות וההכנסות של העמותה?
  2. האם התקציב אושר על ידי המוסד האחראי בעמותה?
  3. האם התקציב עולה בקנה אחד עם מטרות העמותה?
  4. האם יש הפרדה ברורה בתקציב בין ההכנסות וההוצאות השונות?
  5. סבירות שיטות העמסה של תקורות והוצאות הנהלה וכלליות בהוצאות השונות
  6. האם יש מעקב אחר ביצוע התקציב?
  7. האם יש קרבת משפחה בין האחראיים על הכספים בעמותה לבין בעל תפקיד בכיר אחר בעמותה?
  8. האם רו"ח העמותה לוקח חלק בהנהלת חשבונות העמותה?
  9. באילו תוכנות מתבצעת הנהלת החשבונות של העמותה, ומי המבצע?
  10. האם יש נהלים כתובים לגבי שיטות העבודה העיקריות בניהול משק הכספים?
  11. האם העמותה מקיימת ניהול פנקסים כחוק?
  12. האם נערכים דוחות כספיים כחוק?
  13. מה מקור ההכנסות בעמותה?
  14. מה סעיפי ההוצאות בעמותה? והאם יש ניצול יעיל של משאבי העמותה?
  15. האם יש מדיניות כתובה לגבי גביית הכספים בעמותה?
  16. האם יש הפרדה בין הגורמים האחראים לגביית הכספים לבין הגורמים המאשרים ביטולי הכנסות?
  17. האם יש רציפות בקבלות?
  18. האם יש אבטחה על כספי העמותה?
  19. האם יש אבטחת מידע על הנהלת החשבונות?
  20. האם יש סבירות בפעולות הבנק?
  21. האם יש סבירות בהיקף הפקדות בבנק?
  22. שמות מורשי החתימה.
  23. האם אופן מינוי מורשי חתימה בהתאם לתקנון?

בהמשך המאמרים, נעבור על כל אחד מהפרטים הנבדקים ונסביר כיצד העמותה אמורה לפעול באופן תקין כך שתצלח את הביקורת בשלום.

מעוניין בסיוע בניהול עמותה?

להעניק שירות איכותי

ישנה ביורוקרטיה רבה המשפיעה על ניהולה התקין של עמותה. כדי שתוכלו לראות את האור ולצאת מסבך הביורוקרטיה, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז יסייעו בכל בעיה ויענו על כל שאלה – בזמינות גבוהה ובמקצועיות רבה.

לחתור לעתיד טוב יותר

רבים מאתנו מחזיקים בתשוקה אמתית לעזור לקבוצות חלשות בחברה. עם זאת, הקמתה של עמותה חדשה הינה בבחינת צעד ראשון ומשמעותי לעבר עתיד ורוד יותר. אם אתם זקוקים לסיוע בכל הנוגע לתהליך ההקמה, כמו גם שירותי הנהלת חשבונות – אתם מוזמנים לפנות אל המרכז לניהול עמותות.

לבצע את המשימה כהלכה

תהליך הקמתה של עמותה חדשה דורש ידע ובקיאות בהיבטים שונים וחשובים ביותר. כדי שתהליך זה יתבצע בהתאם לדרישות השונות, רצוי ליצור קשר עם המרכז לניהול עמותות. צוות עובדי המרכז ילוו אתכם שלב אחר שלב באופן המקיף והאיכותי ביותר.

צריכים ייעוץ לפתיחת העמותה?

פנה עכשיו ונשמח לעמוד לשירותך

חברה לקידום אתרים בגוגל חברה לקידום אתרים בגוגל