אפשר לעזור
ּ

איך תעבור את הביקורת בשלום

התכונן כראוי
הגש את דרישת המסמכים בכובד ראש, תוך כדי התייעצות עם גורמים מקצועיים.

 

היזהר בשפה

אל תתפתה להיסחף בשיחה עם המבקר. שמור על יחס ענייני והצמד לשאלותיו. כך לא תמעד בלשונך ולא תספר על מה שלא נתבקשת.


אל תדבר יותר מידי

ענה רק על מה שנשאלת! אל תתחיל לספר על כל הבעיות של העמותה שלך. אל תיגרר להפללה עצמית לא מודעת!


אל תיצור אנטגוניזם (התנגדות)

שמור על יחס קורקטי למבקר. אל תפגין כלפיו יחס עוין, מתנשא או מזלזל! הוא עושה את עבודתו, ואין לו משהו אישי נגדך. רק כך תוכל לקבל יחס הוגן מצידו.


אל תתחנף
חנופה לא תעזור. בדיוק ההיפך, היא מעוררת חשד.

 

"לא ידעתי" – לא מתקבל!
אל תחשוב שאם הודית בטעותך קיבלת חנינה.
הודאה בטעות כמוה כקבלת הדין בהכנעה. נסה למצוא תירוץ יותר טוב.
 

המבקר לא נוזף
הוא רק רושם – גם אם הוא מצא ליקויים חמורים, זו הדרך שלו לסחוט מכם עוד מידע מפליל.
 

בחן את הביקורת

למבקר יש כללים שעל פיהם הוא חייב לפעול. אם חרג מהם באופן דראסטי – זכותך לחדול את הביקורת ולפסול אותה.


קבל ליווי מקצועי בזמן אמת

ביקורת היא דבר לא צפוי, הדורשת הכרה מעמיקה של תחום העמותות וידע מקצועי רב. היעזר בגורמים מקצועיים שייצגו אותך בכבוד.
למעלה

פנו עוד היום לקבלת יעוץ מקצועי

 

 

המרכז לניהול עמותות

ּ